In linguistics, phraseology is the study of set or fixed expressions, such as idioms, phrasal verbs, and other types of …
The Language of SMS
The mobile phones and the short-text messaging service are two social phenomena much marvelled at and commented upon by most …
The expressiveness of euphemism in the speeches of female politicians
Discourse can be considered as a process of oral communication in real life, in which the important role is played …
The Australian Slang
The slang is, probably, one of the most difficult aspects of the English language because it has many variations in …
Teaching English through Conversation
“Speaking” in traditional methodologies usually meant repeating after the teacher, memorizing a dialogue, or responding to drills, all of which …
Phraseological units in English and in Armenian (contrastive analysis)
The vocabulary of a language is enriched not only by words but also by phraseological units. A phraseological unit is …
Inversion
In linguistics, inversion is any of several grammatical constructions where two expressions switch their canonical order of appearance, that is, …
Discourse markers and peculiarities of their translation
Discourse analysis is a general term for a number of approaches to analyze written, vocal, or sign language use or …
Americanisms and American Slang
The subject matter of the present research is Americanisms and American Slang. Americanisms are defined as lexical units peculiar to …
A Computational Exploration of Exaggeration
The use of figurative language is ubiquitous in natural language text and it is a serious bottleneck in automatic text …
Ա. Մասլոույի տեսակետները գնորդների դրդապատճառների մասին
Ապրանքները շուկա են մտնում որոշակի գներով, իսկ գնորդը կարող է դրանք ձեռք բերել ըստ իր հնարավորությունների: Տվյալ դեպքում մարդն առնչվում …
Առևտուրը որպես ապրանքարտադրողների և սպառողների միջև հիմնական կապի ձև
Շուկայական տնտեսության պայմաններում ձեռնարկության տնտեսական գործունեության բարենպաստ իրականացման գրավականներից են դեպի սպառողները ուղղվածությունը և ճկուն հարմարվողականությունը շուկայական մրցակցության փոփոխություններին: Ձեռնարկության …
ԱՏԳԱԱ խմբի ապրանքների նկարագիրը և տեղը անվանացանկում (կերամիկական արտադրատեսակները)
ԱՏԳ ԱԱ մեկնաբանման առաջին և հիմնական կանոնի համաձայն` բաժինների, խմբերի և ենթախմբերի անվանումները նշվում են միայն ԱՏԳ ԱԱ–ից օգտվելու հարմարության …
ԱՏԳԱԱ 2-րդ բաժնի (բուսական ծագման ապրանքներ) նկարագիրը և տեղը անվանացանկում
Արտաքին տնտեսական գործունեության մաքսասակագնային և ոչ սակագնային կարգավորման միջոցների կիրառման, ինչպես նաև մաքսային վիճակագրության վարման նպատակով Հայաստանի Հանրապետությունում կիրառվում է …